Springbreak! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Priscilla Distelvelt - WaarBenJij.nu Springbreak! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Priscilla Distelvelt - WaarBenJij.nu

Springbreak!

Door: Pris

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

10 April 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend lekker uitgeslapen en daarna de stad in om een City Pass te kopen. We hebben een Pass gekocht zodat we gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer maar ook een aantal musea kunnen bezoeken! Nadat we deze pass binnen hadden gelijk met de beroemde Cable Cars naar Fisherman's Wharf gegaan en daar rondgekeken. In onze City Pass zat ook een kaartje voor het Aquarium dus daar heen gegaan, nog haaien en roggen aangeraakt en veel vissen gezien! Na het Aquarium gegeten bij Bubba Gump Shrimp Company!!! Heeeerlijk! (Wil nooit meer terug naar Pullman, het eten is hier zo goed :)) Na het eten teruggegaan met de Cable Car naar downtown en daar nog even wat geshopt met Janet, terug naar het hotel gegaan en daar ben ik nog even op internet gegaan in de lobby en 's avonds broodje gehaald bij Subway en met elkaar gegeten en tv gekeken op de kamer!

Dinsdag weer met de Cable Car naar Fisherman's Wharf, daar Crepes voor ontbijt gegeten. Ik had lekker patatjes met pesto mayonaise! Daarna gingen Janet & Zaid een cruise naar Alcatraz maken en Odai en ik gingen terug naar downtown. Onderweg naar de Cable Car nog een hele gave straatartiest gezien die een soort schilderijtjes met spuitbussen verf aan het maken was, dus wij bleven kijken en uiteindelijk ook een mooie gekocht met San Francisco erop afgebeeld! Die krijgt een mooi plekje thuis. Toen we in Downtown waren zijn Odai en ik opgesplitst zodat ik lekker kon winkelen en Odai ging naar de bar. Toen ik klaar was met winkelen kon ik de bar niet vinden dus in de mall gewacht tot Janet & Zaid terugkwamen en toen nog even gewinkeld. Odai was ondertussen al in het hotel, dus na het winkelen terug naar het hotel!

Woensdagochtend was Odai naar de ambassade en ik ging lekker door de stad lopen. Toen hij klaar was zijn we samen wat gaan drinken bij de Irish Bank (is een Ierse pub) en daar gewacht op Janet & Zaid. Zaid & Odai bleven wat drinken bij de pub en Janet & ik vonden een leuk tentje om lekker soep te eten en even lekker te zitten! Daarna gelopen door Chinatown en de Cable Car genomen naar Fisherman's Wharf om vanaf daar een Cruise te nemen rond Alcatraz en naar de Golden Gate Bridge en weer terug. Was echt superleuk en gelukkig hadden we ook goed weer.

Donderdagochtend al vroeg opgestaan omdat Janet en ik naar het museum of Modern Arts gingen. Ik heb daar een tour gedaan zodat ik wat meer uitleg kreeg. Echt supermooie schilderijen gezien! Moet nu behoorlijk wat geld gaan verdienen later om in de toekomst een mooi werk aan te kunnen schaffen ;). Daarna lunch gehaald bij Starbucks, met de Cable Car naar het Exploratorium gegaan, helaas hadden we daar nog maar een kwartiertje omdat ze al bijna dicht gingen (het was alweer bijna 5 uur). Ook nog het Palace of Fine arts gezien, echt super! Mooi met een slootje en zonneschijn! Daarna gelopen door de stad totdat we een kebab tent zagen en daar lekker gegeten. Na het eten terug met de bus naar Union Square waar Janet en ik lekker gingen winkelen!

Vrijdag alweer de laatste volle dag! Zaid ging winkelen voor zichzelf dus ik ging gezellig met hem mee! Het was een hele regenachtige dag, dus een dag met winkelen in droge winkels was een goed vooruitzicht! Na het winkelen Odai en Fadi ontmoet bij Golden Boy Pizza (beste pizza die ik ooit heb gegeten in een soort pizza- bar) en na het eten met de bus naar de Golden Gate Bridge! Het weer was ondertussen nog veel slechter geworden dus tegen de tijd dat wij de bus uitstapten was het zelfs begonnen met hagelen! Zijn niet helemaal naar de brug gelopen maar hebben hem wel gezien!! Daarna met elkaar terug naar de kamer om op te drogen en daar met elkaar nog gechillt!

Zaterdag ging onze vlucth al om 7 uur 's ochtends. Helaas reed de trein nog niet zo vroeg dus Zaid had een shuttlebusje geregeld om ons naar het vliegveld te brengen om 5 uur 's ochtends. Rond 9 uur waren we alweer terug in Seattle, daar met de taxi naar de auto van Zaid en toen naar Ikea gereden. Janet was helemaal blij en heeft heel veel Zweeds eten ingeslagen! Daar ook lekker ontbeten en nog wat dingen voor mijn kamer gekocht! Toen gingen we weer rijden naar Pullman. Onderweg had Zaid nog een afslag genomen naar Snoqualmie Falls, supermooi watervallen! Echt heel mooi om gezien te hebben! Daarna weer verder met de lange autorit naar Pullman.
's Avonds weer lekker in mijn "thuis" geslapen.

Zondag lekker rustig aan gedaan, naar Wal Mart om nog wat boodschappen te doen en begonnen aan mijn tas weer uitpakken en te wassen. (Realiteit begint weer.. )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Pris in de States

Vakantie, studie + vakantie!

Recente Reisverslagen:

16 April 2011

WSU week 12

10 April 2011

WSU week 11

10 April 2011

WSU week 10

10 April 2011

Springbreak!

10 April 2011

WSU week 9
Priscilla

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 11998

Voorgaande reizen:

24 December 2010 - 17 Juni 2011

Pris in de States

Landen bezocht: