Semester begin WSU week 1 - Reisverslag uit Pullman, Verenigde Staten van Priscilla Distelvelt - WaarBenJij.nu Semester begin WSU week 1 - Reisverslag uit Pullman, Verenigde Staten van Priscilla Distelvelt - WaarBenJij.nu

Semester begin WSU week 1

Door: Pris

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

23 Januari 2011 | Verenigde Staten, Pullman

Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties! Vind het heel leuk om te lezen!

Maandagochtend 10 januari begon de eerste les van dit semester voor mij. Het vak was: Risk & Insurance en het was goed te doen. 's Avonds bleek dat ik kon verhuizen naar een andere Residence Hall, namelijk Stevens Hall en hier een single kamer krijg :D Dus om 7 uur 's avonds nog de sleutel halen en alvast 1 koffer verhuizen. Daarna gegeten in de bar op campus met Audrey en Janet. De bar was het enige restaurant dat nog open was na 7 uur 's avonds, maar het eten was heel erg goed en gezellig! 's Avonds al in mijn nieuwe kamer geslapen. Mijn kamer is heel groot en ik heb een eigen wasbak!! Ben echt helemaal blij!
Dinsdag ook nog 4 lessen, bij 1 les zat er een jongen die een beetje Nederlands sprak, erg grappig en bij een andere les B Law heeft de lerares een fles zuurstof en een wandelstok met dinosaurus erboven op.. apart.. en 's avonds naar de College Pub (Mike's) voor karaoke te kijken, niet mee doen.. haha ;)
Dit was een geslaagde avond. Woensdag weer vroeg op voor de lessen en daarna lunchen met Janet en Zaid en daarna nog even rondgekeken op de gigantische campus en weer piano gespeeld. Janet is een goede lerares, kan nu al 2 liedjes spelen!
Donderdag weer lessen gevolgd en 's avonds met Zaid en Janet naar Spokane om daar de huisgenoot van Zaid op te halen van het vliegveld. Daarna met zijn vieren gegeten bij Olive Garden.. Love it! Toen weer terug en lekker gaan slapen.

Vrijdag: vandaag de dag! Peter komt naar mij toe! Hij is gister al geland in Seattle (belde eerst nog met de boodschap dat zijn vlucht was geannuleerd maar gelukkig kon hij nog mee op een andere vlucht). Vandaag komt hij met de auto naar mij toe. Eerst geluncht bij de bar op campus met de jongen die Nederlands spreekt en toen samen naar Peter toegelopen! Hij is er echt!! Ben zo blij om hem weer te zien en alles aan hem te laten zien hoe het hier gaat! Even gegeten, naar Wal Mart en 's avonds naar een 70's party in een appartement (Janet had mijn haar veranderd in HairSpray haha en haar eigen haar in Abba) en na de 70's Party naar Mike's! Was erg gezellig met elkaar!

Zaterdag eerst rustig wakker worden want de drankjes waren wel erg lekker bij Mike's. Toen met Janet, Zaid en Peter naar Spokane. Peter reed. Daar gegeten bij Red Robin (refill patat..) en daarna nog even gewinkeld. 's Avonds weer terug maar iedereen was nog steeds zo moe dat we maar niet meer uitgingen. Janet moest nog even naar de dokter vanwege haar maag. De Nederlands sprekende jongen, Dave, kwam naar mijn kamer en samen met Peter nog even gezellig gepraat.

Zondagochtend kwamen we op het goede idee om naar Seattle te gaan. 's Ochtends snel wat kleding ingepakt wat we mee wilden nemen en toen gegaan. Het was iets van 6 uur rijden maar gelukkig konden we afwisselen en hadden we country music ;) Ook nog door de wolken gereden omdat we zo hoog in de bergen zaten. De wegen zijn hier niet altijd even best maar we hadden erg veel plezier met elkaar zo onderweg! Met lunch nog gestopt bij Perkins en daar lekker veel te veel gegeten! We gingen eerst naar een outletcenter en daar even flink geshopt! Toen heerlijk gegeten bij Olive Garden en daarna een hotel gezocht. Uiteindelijk beland in het Holiday Inn Express, waar we een mooie kamer hadden met supergroot bed en uitzicht op de Space Needle! Echt super!

Maandag had ik een dag geen les omdat het Martin Luther King dag was, dus we konden lekker in Seattle blijven. Lekker ontbeten in het hotel. Vanuit ons hotel konden we lopen (!!!) naar de Space Needle, echt prachtig! Supermooi en hoog, daar lekker veel foto's gemaakt en genoten van het uitzicht over de stad. Daarna met de monorail naar het centrum en daar nog even gewinkeld bij A&F en toen naar de Public Market gelopen. Ze hebben hier verse vis op de markt, echt heel leuk! Heb ik nog niet eerder in de States gezien! Toen nog meer gelopen door de stad en heerlijk sushi geluncht bij een heel hip Japans restaurant, heerlijk! Toen was het alweer tijd om terug te lopen naar de auto en weer terug te rijden. Weer allebei om en om gereden en dat ging goed. Helaas niet meer ons lievelings countryliedje gehoord op de radio, maar wel een leuke rit gehad. Onderweg nog bij Subway gegeten in Colfax (meest depressieve stadje hier) en toen weer verder gereden naar Pullman. In Stevens Hall nog gezellig met Janet en Zaid gepraat over onze avonturen van afgelopen 2 dagen.

• 24 Januari 2011 - 00:45

Laurens:

He, jammer dat er geen foto bij is van je docent met de zuurstoffles. Ik respecteer werkelijkwaar haar werkethiek :) Goed om te horen dat je het naar je zin hebt daar.
    Geniet en tot snel! X

• 24 Januari 2011 - 05:02

Peter:

i love country music. werd er net weer mee doodgegooid, maar weer niet ons lievelingsliedje. wel weer 'my kind of party'. was erg leuk om te zien hoe je het hebt en met wie je omgaat!!!!!

xxxxxxxxx

• 24 Januari 2011 - 06:34

Ria:

Hoi Pris, leuk om weer wat van je te horen, en zo te lezen gaat het prima met jou, geniet ervan.

liefs ria xx

• 24 Januari 2011 - 11:38

Hermann:

Leuke foto's. Fijn dat je verhalen (en dus ervaringen) erg enthousiast blijven. Risk & Insurance??? Mooi, dan kun je over een paar maanden hier aan de slag!

• 24 Januari 2011 - 13:43

Natalie:

Heeei Sis!
    Ik heb het allemaal aan mama voorgelezen hoor! Haha, leuk verhaaltje! Je haar is echt heel leuk op die foto, moeten we hier ook maar een keertje proberen!:) Net als die vrouw bij de all bundy show! Haha..
    Xx

• 24 Januari 2011 - 19:50

Lies:

Priske! Wat super leuk allemaal weer. Je hebt trouwens wel veel gegeten zeg. Haha. Studeerse!
    Liefs, Lies

• 25 Januari 2011 - 13:03

Quirine:

Hoi Pris! Wat klinkt het allemaal super. Zo gaaf! Je hebt iig al leuke mensen ontmoet. Wel raar zeker dat Peter nu weer weg is? Ik ga nu even je foto's bekijken:D
    Liefs xx

• 25 Januari 2011 - 18:00

Richard:

Zo priscilla,
    volgens mij heb je het daar wel naar je zin.
    lijkt mij ook wel leuk om voor een half jaar naar de VS te studeren.
    nog veel plezzier

Groet Richard

• 26 Januari 2011 - 01:43

Joram Knigge:

Kwam toevallig vandaag ook op jou site via de ISEP site van FEWEB. Volgens mij vermaak je je wel net als ik. Geniet ervan!

• 26 Januari 2011 - 18:12

Imogeen:

Wat leuk om te lezen volgens mij heb je het erg leuk een hele dikke knuffel vanuit het ook koude nederland