Introductieweek op de Noordpool - Reisverslag uit Pullman, Verenigde Staten van Priscilla Distelvelt - WaarBenJij.nu Introductieweek op de Noordpool - Reisverslag uit Pullman, Verenigde Staten van Priscilla Distelvelt - WaarBenJij.nu

Introductieweek op de Noordpool

Door: Pris

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

13 Januari 2011 | Verenigde Staten, Pullman

Maandagochtend al vroeg vanuit Tampa vertrokken naar het vliegveld. Daar afscheid genomen van Papa, Mama en Natalie. Toch wel gek om dan alleen verder te gaan. De vlucht ging goed, ik wist alleen niet dat de vlucht van Tampa naar Las Vegas 5 uur zou duren.. (zonder radio, zonder tv) gelukkig een beetje bij kunnen slapen en praten. Toen kwam ik het vliegtuig uit en op het vliegveld in Las Vegas, daar stonden de gokbakken al te draaien en mensen al te spelen.. apart! Na een paar uurtjes wachten ging mijn volgende vlucht naar Spokane. Ook dit ging weer soepel met Southwest en weer lekker veel gepraat. Op het vliegveld in Spokane stond het busje van HI al te wachten. Wat zijn de mensen hier aardig!!! Echt niet normaal! Eenmaal aangekomen in het hotel kreeg ik een upgrade naar een kamer met een fantastisch uitzicht!! Prachtig hier met al die sneeuw! 's Avonds nog wat gegeten in het hotel (gratis) en toen lekker gaan slapen.

's Ochtends ontbijten. Nu gaat het echt gebeuren. Om 12 uur werd ik met het busje weer bij het vliegveld afgezet en om 2 uur vertrok de bus naar WSU. Onderweg was echt schitterend, maar het is wel koud. Toen werden ik en andere studenten afgezet op het grote campusterrein van WSU. Ik wist niet waar ik heen moest, dus samen met Malarie gelopen en toen aan mensen gevraagd, maar het was nog heel rustig omdat het nog vakantie was. Gelukkig wel de International Office gevonden en daar hoorde ik dat ik in een andere Hall was geplaatst, in Regents Hall. Toen Regents gezocht en gevonden uiteindelijk. Gelukkig kreeg ik elke keer een beetje hulp. Toen daar aan gekomen en ingecheckt, even contact gemaakt met de mensen die wel in de Hall aanwezig waren en toen lekker naar bed!!

De volgende morgen (woensdag) begon voor mij het orientatieprogramma. Ik en Janet zijn de enige 2 mensen uit Europa tussen de rest van de mensen uit Azie. Gelukkig heb ik een leuke groep en een leuke mentor :D
Woensdag veel voorlichting gekregen en gegeten met elkaar. Donderdag weer veel voorlichtingen en 's avonds naar een basketbal wedstrijd van de Cougars, supergaaf!! Elke paar minuten is er een time out en komen de cheerleaders dansen en de band gaat spelen. Het hele publiek is in de kleuren van WSU (rood en grijs) en er worden nog gratis pizza in het publiek gegooid en t-shirts!

Vrijdag was alweer de laatste dag van de Orientatie en overdag samen met Janet en Zaid (met auto) naar de Wal Mart gegaan en daar wat inkopen gedaan voor mijn kamer. Gelukkig waren we met de auto en niet met de bus! Om 3 uur hadden we een meeting bij International Office en daarna eten met de mentorgroep. Dit was weer een zeer geslaagde avond! Na het eten gingen we met Zaid wat drinken in zijn appartement, dat was erg gezellig! De mensen zijn hier zo vriendelijk en hij kwam hier ook als International student, dus hij heeft goede tips voor ons.

Zaterdag lekker rustig aan gedaan, lekker naar het overdreven grote en mooie recreatiecentrum en daar gezwommen en in het bubbelbad gezeten samen met Janet. Wat een leven hier als student! Zelfs de handdoeken zijn gratis om te gebruiken! Daarna nog wat gaan eten en daarna klaarmaken om naar de Club te gaan. Janet, ik en Zaid gingen met de auto naar Moscow (Idaho) naar een club, maar vanwege de vakantie was die nog dicht..
Dus toen maar terug naar Pullman (Washington) naar de Club voor studenten. Dit was heel erg gezellig! In de wc raakten Janet en ik aan de praat met Amerikaanse mede studenten en die vroegen ons mee naar een huisfeest. Dus toen de Club om 2 uur sloot gingen we mee naar het huisfeest. Echt net als in de film. De kelder was omgebouwd tot een discotheek inclusief gesponsorde energiedrankjes, dj's en blacklight. Daarna door naar een ander feestje bij iemand thuis. Dit was ook erg gezellig. We lagen uiteindelijk best wel laat in bed, maar wel een hele geslaagde avond als student hier in Pullman :D (Gelukkig ben ik 21!!)

Mijn roommate was die dag ook teruggekomen van haar vakantie, dus ik heb haar ook gelijk ontmoet. Erg aardig meisje, maar we matchen niet goed als roommates. (Ligt aan mij, ik ben te gewend aan mijn privacy).
Zondag lekker rustig aan gedaan, lekker op skype gepraat met het thuisfront en 's avonds lekker gegeten in de Dining Hall bij mij in de Hall, eten was erg lekker en gezellig met Janet en Zaid. En zo snel kwam er al weer een einde aan de introductieweek! Gelukkig wel telefoonnummers en facebook uitgewisseld zodat we contact kunnen houden met de mensen van de mentorgroep dus dat moet helemaal goed komen!

  • 13 Januari 2011 - 10:02

    Laurens:

    Heeft inderdaad wat van die op en top Amerikaanse jongeren films weg. Geniet ervan! Jammer dat ik je niet kan komen opzoeken. Ik zal je verhalen zeker blijven lezen! X

  • 13 Januari 2011 - 10:41

    Hermann:

    Hoi,
    Wat een enthousiast verhaal, leuk!!
    Ik begrijp dat je zeker niet bent teleurgesteld in je verwachtingen.
    Toch in alle opzichten in heel andere wereld. Ik wens je een fijne tijd met je nu op weg zijnde gezelschap.

  • 13 Januari 2011 - 12:46

    JE ZUSSIE&MAMAAAA:

    Hoi Prissie,
    Je hebt een leuk verhaaltje geschreven en erg leuk om het te volgen. Zegt mamaaaaa!! Hahah.. leuk hoor, ik wil ook zo'n huisfeest:)
    Kussie van je zussie! Hahaha
    Xx

  • 13 Januari 2011 - 18:10

    Ria:

    Hoi Pris, wat leuk om dit allemaal te volgen van jou ik zou zeggen geniet ervan en ik zal de meiden van leiden op de hoogte houden.

    Liefs ria xx

  • 14 Januari 2011 - 19:26

    Yeliz:

    Hoi Priscilla, je studietijd in USA begint goed!!!! Is het trouwens al bekend bij welke vakken je wordt ingedeeld?
    Take care!!! XXX-Yeliz!

  • 17 Januari 2011 - 21:41

    Carla:

    Hoi Priscilla .Wat een leuk verhaal .Geniet van elke dag dat je er bent
    Groetjes aan Zaid ,Janet en natuurlijk Pjot .mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pullman

Pris in de States

Vakantie, studie + vakantie!

Recente Reisverslagen:

16 April 2011

WSU week 12

10 April 2011

WSU week 11

10 April 2011

WSU week 10

10 April 2011

Springbreak!

10 April 2011

WSU week 9
Priscilla

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 11993

Voorgaande reizen:

24 December 2010 - 17 Juni 2011

Pris in de States

Landen bezocht: